Witaj w Profit24.pl - Załóż konto | Zaloguj się | facebook | Pomoc |
wyszukiwanie zaawansowane »

Koszyk

Twój koszyk jest obecnie pusty
Tytuł książki: Ilość: Cena:

Indeksy:

Autorów   |   Wydawnictw   |   Serii
Hotelarstwo

Hotelarstwo

Usługi. Zarządzanie. Procesy koncentracji
Język: polski
Rok wydania: 2019
Wydanie: 1
ISBN: 9788320823295
Autor: Sala Józef
Dodatkowe informacje:
Oprawa: miękka
Wymiary: B5
Liczba stron: 300
Miasto: Warszawa
Dostępność:36h
47.38 PLN Cena Profit24: 47,38 zł
Cena katalogowa: 64,90 zł
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
InPost - przesyłka kurierska od 10,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 10,99 zł
Paczkomaty InPost od 11,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 11,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 12,99 zł

Motywem napisania niniejszej książki było dążenie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunków zmian zarówno w jego systemie zarządzania, jak i rozwoju, głównie wymuszanych przez zmiany zachodzące w jego otoczeniu.

 

Książka składa się z ośmiu rozdziałów. W rozdziale 1 scharakteryzowano istotę hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rolę hotelarstwa w  obsłudze ruchu turystycznego. W rozdziale 2 zaprezentowano podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej. Rozdział 3 prezentuje składniki głównej, cząstkowej usługi hotelowej, tj. usługi zakwaterowania. Kolejny rozdział 4 przedstawia m.in. istotę gastronomii i jej rolę w hotelarstwie, zakres usług gastronomicznych w hotelach i kierunki ich rozwoju. W rozdziale 5 scharakteryzowano główne usługi dodatkowe w hotelach. Rozdział 6 przedstawia specyfikę zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim. Rozdział 7 ukazuje funkcje głównych służb hotelu. Końcowy rozdział 8 prezentuje procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie. Praca jest wynikiem wieloletnich zainteresowań naukowych Autora.

 

Książka jest adresowana głównie do studentów studiów ekonomicznych i wychowania fizycznego, studiujących na kierunku „turystyka i rekreacja". Pomyślana jest jako opracowanie służące prowadzeniu wykładu z przedmiotu „podstawy hotelarstwa". Może być także przydatna osobom i menedżerom zarządzającym firmami hotelarskimi.

 

 

Józef Sala - profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, kierownik Katedry Turystyki na Wydziale Zarządzania UE w Krakowie. Prowadzi wykłady z zakresu hotelarstwa, ekonomiki i organizacji gastronomii oraz marketingu. Jego wieloletnie zainteresowania naukowe skupiają się na problematyce roli gastronomii na rynku dóbr żywnościowych i turystycznym. Jest autorem licznych artykułów i monografii publikowanych w Polsce i poza granicą. Pod jego kierunkiem w ostatnich latach wykonano kilka projektów badawczych z zakresu turystyki biznesowej, bazy turystycznej, turystyki religijnej oraz determinant zachowań konsumentów na rynku turystycznym. Autor i współautor wielu publikacji, m.in Marketing w gastronomii (PWE, 2011).

 

 

Spis treści

  

Wstęp

 

Rozdział 1. Hotelarstwo i jego rola w obsłudze ruchu turystycznego

1.1. Pojęcia hotelu i hotelarstwa oraz ich cechy

1.2. Istota, struktura i podstawowe cechy usługi hotelarskiej

1.3. Miejsce hotelarstwa w strukturze turystycznych obiektów noclegowych

1.4. Kryteria klasyfikacji hoteli

1.5. Kategoryzacja hoteli i turystycznych obiektów noclegowych

1.6. Marka jako instrument gwarancji jakości i promocji usługi hotelowej

1.7. Rola hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego

1.8. Rozwój hotelarstwa na świecie

1.9. Hotelarstwo jako ogniwo gospodarki turystycznej w Polsce

 

Rozdział 2.  Podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej

2.1. Turystyczna baza noclegowa a współczesne tendencje rozwoju turystyki

2.2. Główne współczesne rodzaje turystycznych obiektów noclegowych

2.2.1. Hotele kurortowe (resort hotels)

2.2.2. Hotele biznesowe i konferencyjne

2.2.3. Hotele z pełnym cyklem obsługi (full service hotels)

2.2.4. Hotele butikowe

2.2.5. Hotele przy portach lotniczych, dworcach kolejowych i autobusowych

2.2.6. Tanie hotele

2.2.7. Motele

2.2.8. Pensjonaty

2.3. Inne formy turystycznej bazy noclegowej

2.3.1. Kempingi

2.3.2. Hostele

2.3.3. Gospodarstwa agroturystyczne

2.3.4. Schroniska młodzieżowe

2.3.5. Schroniska

 

Rozdział 3. Usługi zakwaterowania w hotelach

3.1. Istota i zakres usług zakwaterowania w hotelach

3.2. Kształtowanie programu użytkowego jednostek mieszkalnych

3.2.1. Cechy i elementy jednostek mieszkalnych współczesnego hotelu

3.2.2. Rodzaje jednostek mieszkalnych w hotelarstwie europejskim

3.3. Lobby hotelowe i jego funkcje

3.4. Organizacja i zadania zespołu wielofunkcyjnego

3.5. Wskaźniki operacyjne wykorzystywane w analizie działalności pionu usług zakwaterowania

 

Rozdział 4. Istota, funkcje i rola gastronomii w hotelach

4.1. Istota i funkcje gastronomii

4.2. Rodzaje zakładów gastronomicznych

4.3. Rola usług gastronomicznych na rynku turystycznym

4.4. Znaczenie usług gastronomicznych w hotelarstwie

4.5. Zakres usług gastronomicznych w hotelach i czynniki go kształtujące

4.6. Obsługa żywieniowa gości w hotelach (dining room)

4.7. Room service w hotelach i jego organizacja

4.8. Rola lounge service'u w hotelach

4.9. Organizacja bankietów i działalności cateringowej

4.10. Współczesne tendencje rozwoju gastronomii hotelowej

 

Rozdział 5. Usługi dodatkowe w hotelach

5.1. Istota i czynniki kształtujące zakres usług dodatkowych w hotelach

5.2. Główne rodzaje usług dodatkowych w hotelach

5.2.1. Obsługa turystyki biznesowej

5.2.2. Usługi wellness & spa

5.2.3. Usługi animacji czasu wolnego

5.2.4. Gry hazardowe

5.2.5. Usługi handlowe

5.2.6. Usługi salonów piękności i fryzjerskie

5.2.7. Usługi butlerskie

5.2.8. Inne usługi dodatkowe

 

Rozdział 6. Zarządzanie hotelem

6.1. Specyficzne cechy przedsiębiorstwa hotelowego jako organizacji

6.2. Istota i funkcje zarządzania w hotelarstwie

6.3. Planowanie w przedsiębiorstwie hotelowym

6.4. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa hotelowego

6.4.1. Istota i znaczenie organizowania w przedsiębiorstwie hotelowym

6.4.2. Czynniki kształtujące struktury organizacyjne w biznesie hotelowym

6.4.3. Rodzaje struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwie hotelowym

6.4.4. Współczesne tendencje w kształtowaniu struktur organizacyjnych przedsiębiorstw hotelowych

6.5. Przewodzenie i motywowanie jako funkcja zarządzania

6.6. Kontrola jako funkcja zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym

6.7. Zarządzanie jakością usług hotelarskich

6.8. Zarządzanie dochodami (Revenue Management) w przedsiębiorstwie hotelowym

 

Rozdział 7. Organizacja i funkcje głównych służb hotelu

7.1. Główne służby hotelu

7.2. Organizacja i funkcje służb obsługi jednostek mieszkalnych hotelu

7.2.1. Służba obsługi pokoi i pomieszczeń

7.2.2. Recepcja

7.2.3. Concierge

7.2.4. Służba rezerwacji

7.2.5. Służba ochrony hotelu

7.2.6. Służba pięter (housekeeping)

7.2.7. Pralnia hotelowa

7.2.8. Służba inżynieryjno‑techniczna

7.3. Organizacja i funkcje komórek działu gastronomii

7.4. Organizacja i funkcje komórek działu odnowy biologicznej, rekreacji i wypoczynku

 

Rozdział 8. Procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie

8.1. Uwarunkowania procesów koncentracji i integracji w hotelarstwie

8.2. Hotele niezależne i ich strategie działania na rynku

8.3. Konsorcja hotelowe i tendencje ich rozwoju

8.3.1. Istota i cechy konsorcjów hotelowych

8.3.2. Formy współpracy konsorcjów hotelowych

8.3.3. Obszary kooperacji konsorcjów hotelowych

8.3.4. Tendencje rozwoju konsorcjów hotelowych

8.4. Korporacje hotelowe oraz ich paradygmaty rozwoju

8.4.1. Pojęcie i cechy korporacji hotelowych

8.4.2. Rola i czynniki przewagi konkurencyjnej korporacji hotelowych na rynku turystycznym

8.4.3. Rozwój międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku polskim

8.4.4. Sposoby rozwoju korporacji hotelowych

8.4.5. Internacjonalizacja i globalizacja korporacji hotelowych

 

Bibliografa

Inni klienci kupili również:

Kultura pracy menedżera
Milczarek Stanisław
Cena Profit24: 46,37 zł Cena katalogowa: 56,00 zł
Podstawy zarządzania procesami
Szczepańska Katarzyna
Cena Profit24: 54,40 zł Cena katalogowa: 60,00 zł
Bezpieczeństwo w czasach terroryzmu. Jak przeżyć zamach terrorystyczny
Cena Profit24: 32,89 zł Cena katalogowa: 37,00 zł
Relacje międzyorganizacyjne i kapitał intelektualny jako czynniki rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw
Cena Profit24: 48,95 zł Cena katalogowa: 60,00 zł
Przywództwo w działaniu. Analizy i kierunki rozwoju koncepcji
Cena Profit24: 36,28 zł Cena katalogowa: 54,90 zł
Psychologia zarządzania w organizacji.
Cena Profit24: 43,88 zł Cena katalogowa: 49,00 zł
Zarządzanie organizacją usługową. Szkoła innego poznania
Cena Profit24: 85,00 zł Cena katalogowa: 85,00 zł
Determinanty rentowności firm działających w sektorze nowoczesnych usług biznesowych
Cena Profit24: 44,58 zł Cena katalogowa: 48,00 zł
Efekt piaskownicy
Kieferling Magdalena
Cena Profit24: 29,27 zł Cena katalogowa: 39,90 zł
Zarządzanie. kanony i trendy
Morawski Mieczysław
Cena Profit24: 42,74 zł Cena katalogowa: 45,00 zł
Konkurencyjność kancelarii prawnych
Cena Profit24: 88,00 zł Cena katalogowa: 99,00 zł
Controlling w działalności przedsiębiorstwa
Cena Profit24: 52,03 zł Cena katalogowa: 67,90 zł
Kapitał ryzyka w przedsiębiorstwie z perspektywy zintegrowanego zarządzania ryzykiem
Cena Profit24: 56,38 zł Cena katalogowa: 70,00 zł
Współpraca z otoczeniem w misjach i strategiach szkół wyższych
Cena Profit24: 73,00 zł Cena katalogowa: 79,00 zł
Controlling w przedsiębiorstwach produkcyjnych
Cena Profit24: 47,88 zł Cena katalogowa: 55,00 zł
Wiedza współczesnych organizacji.
Cena Profit24: 34,31 zł Cena katalogowa: 37,80 zł

Newsletter

Podaj e-mail aby otrzymywać informacje o nowościach i promocjach

Nowości działu językowego

The Authenticity Project
Cena Profit24: 37,92 zł Cena katalogowa: 40,00 zł
Middle School Field Trip Fiasco
Cena Profit24: 32,95 zł Cena katalogowa: 34,00 zł
In Company 3.0 Starter digital SB Pack MACMILLAN
Cena Profit24: 114,96 zł Cena katalogowa: 116,00 zł

Nowości działu ogólnego

Pucio w mieście. Zabawy językowe dla młodszych i starszych dzieci
Cena Profit24: 30,45 zł Cena katalogowa: 44,90 zł
Jak nie ranić własnego dziecka? O wychowaniu bez awantur
Cena Profit24: 34,82 zł Cena katalogowa: 44,99 zł
Dryfując do Betlejem
Didion Joan
Cena Profit24: 29,57 zł Cena katalogowa: 34,10 zł

Profit24.pl

Profit24 – profesjonalna księgarnia naukowa w zasięgu ręki

Profit 24 to internetowa księgarnia naukowa, dostarczająca od ponad 18 lat szeroki wybór opracowań naukowych, podręczników akademickich i książek z różnorodnych dziedzin wiedzy. Dbamy o to, aby nasz asortyment spełniał wysokie wymagania specjalistów – lekarzy, prawników, pracowników naukowych, pracowników instytucji i studentów, poszukujących najlepszych opracowań akademickich.

W naszej księgarni znajdziesz znane i sprawdzone opracowania naukowe, najlepsze książki medyczne, trudno dostępne tytuły i nowości wydawnicze z różnych dziedzin nauk. Realizujemy zarówno duże zamówienia dla instytucji, jak i zamówienia dla klientów prywatnych. Posiadamy też specjalistyczne księgarnie stacjonarne w Łodzi i Warszawie.

Szeroka oferta książek i opracowań naukowych

Księgarnia Profit24 to miejsce dla profesjonalistów, poszukujących najlepszych opracowań naukowych z medycyny, prawa, ekonomii, finansów i dziedzin humanistycznych. Szeroka oferta cenionych na rynku wydawnictw naukowych pozwala na samodzielne skompletowanie własnej, profesjonalnej bazy wiedzy. Dzięki regularnej współpracy z bibliotekami, instytucjami i kancelariami prawnymi mamy aktualny wgląd we wciąż zmieniające się potrzeby naszych klientów. Znamy wartość dobrych, specjalistycznych książek. Od wielu lat współpracujemy z najlepszymi wydawnictwami tworząc ofertę, spełniającą precyzyjne, różnorodne potrzeby klientów.

 

Internetowa księgarnia medyczna

W naszym serwisie znajdą Państwo kompleksowe opracowania z zakresu prawa cywilnego, karnego, handlowego i gospodarczego - począwszy od kodeksów, a skończywszy na komentarzach.

Specjalizujemy się w dostarczaniu opracowań z najbardziej wymagających dziedzin wiedzy. Jedną z nich jest medycyna. Profit24 może pochwalić się najbogatszą na rynku ofertą książek medycznych – dla studentów, lekarzy i pracowników naukowych. Dział książek medycznych jest podzielony tematycznie według najważniejszych dziedzin medycyny. Celujemy w ofertę aktualną, dopasowaną szczególnie do potrzeb studentów medycyny, poszukujących szybkiego dostępu do najnowszych wydań podręczników akademickich. W skład naszego asortymentu wchodzi też klasyczna literatura medyczna a w razie zainteresowania – możemy sprowadzić dodruk wybranych wydań.

Obsługa na piątkę z plusem!

Nasza oferta wciąż się poszerza. Nauka to nie wszystko! Oprócz opracowań, w księgarni Profit24 znajdziesz też nowości literatury pięknej, beletrystykę, poradniki, atlasy, audiobooki i płyty CD.

Potrzebujesz najnowszych wydań opracowań naukowych? Szukasz najszybszej metody zamówienia podręcznika akademickiego? Skontaktuj się z nami, a zamówimy dla Ciebie dowolne opracowanie i dostarczymy je tak szybko, jak to możliwe.