Witaj w Profit24.pl - Załóż konto | Zaloguj się | facebook | Pomoc |
wyszukiwanie zaawansowane »

Koszyk

Twój koszyk jest obecnie pusty
Tytuł książki: Ilość: Cena:

Indeksy:

Autorów   |   Wydawnictw   |   Serii
Marketingowa rola potencjału kuchni regionalnych i żywności tradycyjnej w kształtowaniu produktu turystycznego oraz rozowju regionalnym

Marketingowa rola potencjału kuchni regionalnych i żywności tradycyjnej w kształtowaniu produktu turystycznego oraz rozowju regionalnym

Język: polski
Rok wydania: 2018
ISBN: 9788395929495
Dodatkowe informacje:
Oprawa: twarda
Liczba stron: 116
Miasto: Katowice
Dostępność:24h
59.09 PLN Cena Profit24: 59,09 zł
Cena katalogowa: 68,00 zł
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 6,95 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 7,95 zł
Paczkomaty InPost od 8,95 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 9,95 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 10,95 zł

Szczególnie ważną zaletą kuchni i produktów regionalnych jest ich powiązanie z lokalną historią i dziedzictwem kulturowym, a to z kolei jest niezwykle istotne w budowaniu zrównoważonego rozwoju regionalnego. Konsumenci, którzy niejednokrotnie zmieniają miejsce zamieszkania, coraz częściej potrzebują identyfikacji się z konkretnym rejonem, pragną nazwać jeden obszar swoją „małą ojczyzną". Identyfikacji z pewnym ograniczonym obszarem sprzyja wspólna historia, obyczaje, a także legendy i nawyki żywieniowe regionu, dlatego też produkty regionalne stanowią doskonały element spajający ludzi, tym samym ta cecha jest wyróżnikiem umożliwiającym zastosowanie w przypadku artykułów tradycyjnych marketingu terytorialnego jako sposobu na promocję województwa, miasta, czy gminy, w którą nieodłącznie zostałaby wpleciona reklama produktu regionalnego. W Polsce początek marketingu terytorialnego datuje się na wczesne lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku, gdy po przemianach ustrojowych zapoczątkowanych w 1989 roku powstały pierwsze jednostki samorządu terytorialnego, natomiast początek zainteresowania klientów produktami regionalnymi zaczyna się pod koniec lat dziewięćdziesiątych, kiedy zostaje zaspokojona chęć spróbowania produktów zagranicznych, które do tej pory były produktami luksusowymi.

 

Powrót do zainteresowania artykułami rodzimymi dotyczy już klienta doświadczonego, który jest obeznany z produktami pochodzącymi z innych zakątków świata i może porównać produkty lokalne, a także docenić ich wyjątkowość i niepowtarzalną jakość, co z kolei rodzi dumę z posiadanych w miejscu zamieszkania wartościowych produktów. Do artykułów krajowych powracają również klienci pragnący odnaleźć w produktach krajowych swoje wspomnienia z dzieciństwa, reminiscencje rodzinnych świąt, pamięć znajomych miejsc, smaków czy zapachów. Naturalną konsekwencją zaangażowania klientów lokalnych w konsumpcję produktów regionalnych jest propagowanie ich poza gminą czy województwem, a nawet poza granicami kraju, co stanowi składową bardziej obszernego zjawiska, jakim jest marketing terytorialny, który jest zintegrowanym zespołem instrumentów i działań marketingowych mającym na celu wzrost zdolności konkurencyjnej wyodrębnionej, zagospodarowanej przestrzeni. Działania klientów, którzy opowiadają o produktach regionalnych znajomym, chwalą je czy nawet kupują w prezencie przyjezdnym regionalne specjały, powinny być sprzężone z działalnością reklamową w zakresie promocji i public relations gminy i województwa, a nawet kraju, ponieważ marketing terytorialny jest tylko częścią składową marketingu narodowego, zwanego również marketingiem państw. W marketingu terytorialnym, który w swoich zadaniach ma promocję regionu, a także pośrednio produktów tradycyjnych, można zauważyć, że artykuły regionalne są zarówno przedmiotem promowanym dzięki narzędziom marketingowym.

 

Produkty regionalne wytwarzane są przez małych producentów, często firmy rodzinne

czy gospodarstwa wielopokoleniowe, które nie są rozbudowane i nie posiadają własnych działów marketingu, dlatego też poszczególne rodzaje marketingu w promocji produktów tradycyjnych są używane w sposób intuicyjny. Zauważone braki wiedzy w zakresie działalności i funkcjonowania małych rodzinnych przedsiębiorstw przyczyniły się do uruchomienia programu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny „Firma w rodzinie czy rodzina w firmie", dzięki któremu małe rodzinne przedsiębiorstwa mogłyby uzyskać potrzebną wiedze i umiejętności, w tym także dotyczące reklamy i promocji. Patrząc na działania w zakresie promowania produktów regionalnych, można zauważyć duży potencjał intuicyjnych działań tychże firm. Małe gospodarstwa zajmujące się produkcją artykułów tradycyjnych od lat starają się uczestniczyć w targach i promować swoje produkty na jarmarkach lub też często organizowanych w większych miastach bazarach, podczas których można zareklamować swoją działalność, nieznaną do tej pory w mieście. Festyny i targowiska stanowią nierzadko jedyną możliwość zaistnienia dla małych gospodarstw, które to chętnie wykorzystują, udoskonalając swoje uczestnictwo całą gamą nowoczesnych typów marketingu. Mimo że pojęcie marketingu nostalgicznego jest zupełnie nowe, a zwrot „marketing sensoryczny" funkcjonuje dopiero od roku 2005, producenci i sprzedawcy produktów regionalnych używają tych rodzajów marketingu od dawna. W książce zostały ukazane typy marketingu, które z powodzeniem mogą być stosowane, jeśli wziąć pod uwagę szczególne cechy charakterystyczne produktów tradycyjnych. Nowatorskość tychże typów w połączeniu z wieloletnią tradycją wyrobów lokalnych stanowi o sukcesie w promowaniu rodzimej produkcji.

Z marketingowego punktu widzenia produkty regionalne stwarzają szereg zupełnie nowych możliwości dla innowacyjnych działań marketingowych. Działania te wpisują się w szeroki nurt marketingu sensorycznego i nostalgicznego, gdyż w przypadku żywności zmysłowe walory produktu mają kluczowe znaczenie. Istotną rolę odgrywa marketing sensoryczny, klienci bowiem przy zakupie produktów spożywczych w znacznej mierze ulegają wpływowi zmysłów. Znaczącą rolę odgrywa marketing terytorialny w procesie wzmacniania wizerunku kuchni regionalnych, które potęgują swoją wartość, czerpiąc z marki regionu, a z drugiej strony promują region, tworząc u klientów pozytywne konotacje. Rozwój sektora produktów regionalnych powinien skutkować nowymi narzędziami marketingowymi stosowanymi przy promocji kuchni lokalnych. Można zauważyć na rynku również tendencję odwrotną - duże zainteresowanie klientów niszowymi artykułami spożywczymi dobrej jakości powoduje, że produkty regionalne nie potrzebują dodatkowej reklamy ani szczególnych rodzajów promocji.

 

Kulinarne produkty regionalne i potrawy kuchni lokalnych, głęboko zakorzenione w historii, znakomicie podnoszą atrakcyjność każdej oferty turystycznej. To właśnie w oparciu o narodową kuchnię tworzy się na świecie najlepiej sprzedawane, regionalne markowe produkty turystyczne, a przecież od rozwoju turystyki zależeć będzie przyszłość wielu miejscowości nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Dla zwiększenia atrakcyjności turystycznej i przyciągnięcia turystów w daną destynację, istotne jest istnienie produktu turystycznego, którym może być zarówno rzecz jak również szlak, obszar, czy też wydarzenie. W tych rolach mogą zaistnieć kulinaria, miejsca oraz rytuały związane z ich wytwarzaniem.

 

Niewiele jest wyrobów, które w takim stopniu, jak kulinaria odzwierciedlają szereg cech związanych z kulturą, walorami naturalnymi i zwyczajami lokalnej ludności. Tak, więc to właśnie wyroby kulinarne, te od wieków towarzyszące życiu lokalnej ludności i obrazujące jej dzieje są najbardziej predystynowane do miana wizytówek lokalnych. Poza tym mogą i powinny stać się ważnym elementem rozwoju turystyki w regionie, opartej na zachowaniu tego dziedzictwa dla przyszłych pokoleń.

Inni klienci kupili również:

Alaantkowe BLW
Anger Joanna
Cena Profit24: 29,17 zł Cena katalogowa: 39,90 zł
AlaAntkowe BLW Rośniemy!
Cena Profit24: 24,28 zł Cena katalogowa: 39,90 zł
Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej. Przepisy
Cena Profit24: 21,12 zł Cena katalogowa: 34,90 zł
Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej®
Cena Profit24: 42,83 zł Cena katalogowa: 69,90 zł
Nowa Jadłonomia. Roślinne przepisy z całego świata
Cena Profit24: 30,84 zł Cena katalogowa: 49,90 zł
Gotuję nie marnuję Kuchnia zero waste po polsku
Cena Profit24: 30,32 zł Cena katalogowa: 49,99 zł
Simple happy kitchen ilustrowany przewodnik po roślinnym stylu życia
Cena Profit24: 34,34 zł Cena katalogowa: 59,90 zł
Chleb. Techniki wypieku, przepisy, wskazówki
Cena Profit24: 32,74 zł Cena katalogowa: 49,99 zł
Wielkie gotowanie na ulicy czereśniowej.
Cena Profit24: 25,67 zł Cena katalogowa: 42,00 zł
Poranne inspiracje. Zdrowe śniadania w 15 minut
Cena Profit24: 32,63 zł Cena katalogowa: 49,90 zł

Polecamy także:

Toshiya Enomoto
Cena Profit24: 81,01 zł Cena katalogowa: 94,95 zł
Featherstone Kay
Cena Profit24: 84,39 zł Cena katalogowa: 95,00 zł
Toshiya Enomoto
Cena Profit24: 81,01 zł Cena katalogowa: 94,95 zł
Cena Profit24: 66,46 zł Cena katalogowa: 75,00 zł
Moldvaer Anette
Cena Profit24: 58,48 zł Cena katalogowa: 66,00 zł
Hayden Georgina
Cena Profit24: 102,38 zł Cena katalogowa: 120,00 zł
Cena Profit24: 66,46 zł Cena katalogowa: 75,00 zł
Cena Profit24: 48,11 zł Cena katalogowa: 69,00 zł
Gaylard Linda
Cena Profit24: 58,48 zł Cena katalogowa: 66,00 zł

Newsletter

Podaj e-mail aby otrzymywać informacje o nowościach i promocjach

Nowości działu językowego

English File 3E Advanced Multipack A OXFORD
Cena Profit24: 71,38 zł Cena katalogowa: 88,60 zł
Explore Treetops 3 Zeszyt ćwiczeń
Cena Profit24: 20,62 zł Cena katalogowa: 24,94 zł
Explore Treetops 3 Zeszyt ćwiczeń
Cena Profit24: 20,62 zł Cena katalogowa: 24,94 zł

Nowości działu ogólnego

Too late
Hoover Colleen
Cena Profit24: 29,13 zł Cena katalogowa: 39,90 zł
Horyzont zdarzeń Parabellum Tom 2
Cena Profit24: 22,79 zł Cena katalogowa: 36,90 zł
Prędkość ucieczki Parabellum Tom 1
Cena Profit24: 22,78 zł Cena katalogowa: 36,90 zł

Profit24.pl

Profit24 – profesjonalna księgarnia naukowa w zasięgu ręki

Profit 24 to internetowa księgarnia naukowa, dostarczająca od ponad 18 lat szeroki wybór opracowań naukowych, podręczników akademickich i książek z różnorodnych dziedzin wiedzy. Dbamy o to, aby nasz asortyment spełniał wysokie wymagania specjalistów – lekarzy, prawników, pracowników naukowych, pracowników instytucji i studentów, poszukujących najlepszych opracowań akademickich.

W naszej księgarni znajdziesz znane i sprawdzone opracowania naukowe, najlepsze książki medyczne, trudno dostępne tytuły i nowości wydawnicze z różnych dziedzin nauk. Realizujemy zarówno duże zamówienia dla instytucji, jak i zamówienia dla klientów prywatnych. Posiadamy też specjalistyczne księgarnie stacjonarne w Łodzi i Warszawie.

Szeroka oferta książek i opracowań naukowych

Księgarnia Profit24 to miejsce dla profesjonalistów, poszukujących najlepszych opracowań naukowych z medycyny, prawa, ekonomii, finansów i dziedzin humanistycznych. Szeroka oferta cenionych na rynku wydawnictw naukowych pozwala na samodzielne skompletowanie własnej, profesjonalnej bazy wiedzy. Dzięki regularnej współpracy z bibliotekami, instytucjami i kancelariami prawnymi mamy aktualny wgląd we wciąż zmieniające się potrzeby naszych klientów. Znamy wartość dobrych, specjalistycznych książek. Od wielu lat współpracujemy z najlepszymi wydawnictwami tworząc ofertę, spełniającą precyzyjne, różnorodne potrzeby klientów.

 

Internetowa księgarnia medyczna

W naszym serwisie znajdą Państwo kompleksowe opracowania z zakresu prawa cywilnego, karnego, handlowego i gospodarczego - począwszy od kodeksów, a skończywszy na komentarzach.

Specjalizujemy się w dostarczaniu opracowań z najbardziej wymagających dziedzin wiedzy. Jedną z nich jest medycyna. Profit24 może pochwalić się najbogatszą na rynku ofertą książek medycznych – dla studentów, lekarzy i pracowników naukowych. Dział książek medycznych jest podzielony tematycznie według najważniejszych dziedzin medycyny. Celujemy w ofertę aktualną, dopasowaną szczególnie do potrzeb studentów medycyny, poszukujących szybkiego dostępu do najnowszych wydań podręczników akademickich. W skład naszego asortymentu wchodzi też klasyczna literatura medyczna a w razie zainteresowania – możemy sprowadzić dodruk wybranych wydań.

Obsługa na piątkę z plusem!

Nasza oferta wciąż się poszerza. Nauka to nie wszystko! Oprócz opracowań, w księgarni Profit24 znajdziesz też nowości literatury pięknej, beletrystykę, poradniki, atlasy, audiobooki i płyty CD.

Potrzebujesz najnowszych wydań opracowań naukowych? Szukasz najszybszej metody zamówienia podręcznika akademickiego? Skontaktuj się z nami, a zamówimy dla Ciebie dowolne opracowanie i dostarczymy je tak szybko, jak to możliwe.