Witaj w Profit24.pl - Załóż konto | Zaloguj się | facebook | Pomoc |
wyszukiwanie zaawansowane »

Koszyk

Twój koszyk jest obecnie pusty
Tytuł książki: Ilość: Cena:

Indeksy:

Autorów   |   Wydawnictw   |   Serii
Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstw jako element marketingu wartości

Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstw jako element marketingu wartości

Język: polski
Rok wydania: 2019
Wydanie: 1
ISBN: 9788381022651
Wydawnictwo: CeDeWu
Dodatkowe informacje:
Oprawa: miękka
Wymiary: C5
Liczba stron: 282
Miasto: Warszawa
Dostępność:24h
60.37 PLN Cena Profit24: 60,37 zł
Cena katalogowa: 84,00 zł
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 9,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 11,99 zł

Bez względu na to, czy zgadzamy się z założeniami koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, czy też nie - jest ona obecna nie tylko w badaniach naukowych, ale także w praktyce gospodarczej. Szeroko pojęta odpowiedzialność za środowisko, społeczności lokalne, kulturę czy - ujmując to bardziej górnolotnie - za obecny i przyszły dobrobyt społeczeństwa, coraz częściej przypisywana jest również sferze biznesu. Globalny charakter konkurencji oraz ogromny wpływ sfery gospodarczej na funkcjonowanie jednostek oraz całych gospodarek spowodowały, że od biznesu oczekuje się zwiększonego zainteresowania problemami społecznymi.

 

Takie spojrzenie na biznes zmienia percepcję wartości, jakiej przedsiębiorstwa dostarczają klientom oraz pozostałym interesariuszom. Funkcjonowanie według dotychczasowych zasad może być niewystarczające. Klienci nie są już bowiem zainteresowani zakupem produktu o określonych właściwościach, na warunkach proponowanych przez przedsiębiorstwa. Chcą partycypować w całym procesie, współuczestnicząc tym samym w tworzeniu wartości dla siebie.

 

Przedstawiona Czytelnikowi monografia prezentuje pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu, potrzebę i sposób jej uwzględniania w działaniach rynkowych przedsiębiorstw. Zaprezentowano także koncepcję marketingu wartości, wraz z określeniem działań związanych z kształtowaniem produktu, promocji, ceny i dystrybucji. Przedstawiono także pojęcie marki pracodawcy i działań związanych z jej kształtowaniem. Najważniejszą częścią niniejszej publikacji są wyniki badań dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu i kształtowania wartości na polskim rynku.

 

 

Spis treści:

 

Wstęp 9

 

Rozdział 1

Społeczna odpowiedzialność biznesu - geneza, rola etyki w kształtowaniu się koncepcji 19

1.1. Etyka a etyka w biznesie - wyjaśnienie pojęć 19

1.2. Miejsce etyki biznesu w koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 25

1.3. Geneza społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli od filantropii do koncepcji zaangażowania społecznego 32

1.4. Rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce 42

 

Rozdział 2

Istota społecznej odpowiedzialności biznesu 47

2.1. Współczesne rozumienie społecznej odpowiedzialności biznesu 47

2.2. Interesariusze przedsiębiorstwa i ich miejsce w modelu społecznym przedsiębiorstwa 54

2.3. Odpowiedzialność ekonomiczna a tworzenie wartości wspólnej 60

2.4. Zobowiązania biznesu w stosunku do środowiska naturalnego 64

2.5. „Dobre obywatelstwo" a zobowiązania wobec społeczności lokalnej 68

2.6. Zaangażowanie kulturowe jako element zaangażowania społecznego 72

2.7. Korzyści z zaangażowania społecznego 75

2.8. Krytyka społecznej odpowiedzialności biznesu - pomiędzy ładem moralnym a ekonomią. Greenwashing jako efekt popularyzacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 82

 

Rozdział 3

Społeczna odpowiedzialność a marketing wartości 89

3.1. Miejsce marketingu wartości wśród koncepcji marketingowych 89

3.2. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing wartości. Etyka marketingu jako element odpowiedzialności firm 94

3.3. Istota marketingu wartości 104

3.4. Marketing a kształtowanie wartości. Miejsce społecznej odpowiedzialności biznesu w kształtowaniu wartości dla klientów i innych interesariuszy 110

 

Rozdział 4

Kształtowanie marketingu wartości 117

4.1. Nowe spojrzenie na jakość produktów 117

4.2. Współtworzenie wartości z klientami jako element marketingu wartości 124

4.3. Zmiana charakteru promocji z tradycyjnej na odpowiedzialną 128

4.4. Odpowiedzialność w zakresie stanowienia cen 135

4.5. Kształtowanie wartości w obszarze dystrybucji 138

4.6. Marka jako nośnik wartości dla interesariuszy 141

4.7. Marka pracodawcy jako element marketingu wartości 145

 

Rozdział 5

Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element kształtowania wartości w przedsiębiorstwach - wyniki badań 149

5.1. Świadomość i sposób postrzegania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 149

5.1.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu w perspektywie klientów 150

5.1.2. Percepcja społecznej odpowiedzialności wśród przedsiębiorstw 158

5.2. Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu jako element tworzenia wartości 169

5.2.1. Społeczna odpowiedzialność a kreowanie wartości - perspektywa klientów 170

5.2.2. Zaangażowanie społeczne jako element tworzenia wartości przedsiębiorstwa - perspektywa biznesu 179

5.3. Percepcja korzyści wynikających z wdrożenia działań z zakresu społecznej odpowiedzialności 194

5.3.1. Postrzeganie potencjalnych korzyści wynikających z zaangażowania społecznego przedsiębiorstw w perspektywie klientów 195

5.3.2. Postrzeganie potencjalnych korzyści wynikających z zaangażowania społecznego w perspektywie biznesu 199

5.4. Uwarunkowania kształtowania marketingu wartości poprzez zaangażowanie społeczne w warunkach polskich 204

 

Zakończenie 229

Bibliografia 233

Spis rysunków 253

Spis tabel 257

Załączniki 259

Inni klienci kupili również:

Problemy restrukturyzacji gospodarki polski
13,00 zł Cena katalogowa: 13,00 zł
Szczególna teoria zatrudnienia
Cena Profit24: 35,25 zł Cena katalogowa: 49,90 zł
Wzrost gospodarczy a kapitał społeczny, prywatyzacja i inflacja
Cena Profit24: 22,63 zł Cena katalogowa: 24,90 zł
Nauki ekonomiczne wobec wyzwań współczesnej gospodarki. Ekonomia – Finanse – Zarządzanie
Cena Profit24: 23,94 zł Cena katalogowa: 26,00 zł
Ekonomia w jednej lekcji
Hazlitt Henry
Cena Profit24: 30,48 zł Cena katalogowa: 46,20 zł
Nauki społeczno-ekonomiczne. Nieprzetarte ścieżki czy utarte szlaki?
Cena Profit24: 43,75 zł Cena katalogowa: 45,00 zł
Państwo w wybranych kierunkach myśli ekonomicznej od połowy XIX wieku do drugiej wojny światowej
Cena Profit24: 17,00 zł Cena katalogowa: 17,00 zł
Metaekonomia II. Zagadnienia z filozofii makroekonomii
Cena Profit24: 84,56 zł Cena katalogowa: 129,90 zł
Polityka dywidend współczesnego przedsiębiorstwa – teoria i praktyka
Cena Profit24: 14,00 zł Cena katalogowa: 14,00 zł
Gospodarka Polski 1918-2018. Tom 2
WOŹNIAK MICHAŁ GABRIEL
Cena Profit24: 47,47 zł Cena katalogowa: 59,00 zł
Wealth of Nations
Smith Adam
Cena Profit24: 16,61 zł Cena katalogowa: 19,00 zł
Metaekonomia II. Zagadnienia z filozofii makroekonomii
Cena Profit24: 84,16 zł Cena katalogowa: 129,90 zł
Ekwiwalencja w międzynarodowych badaniach rynku
Cena Profit24: 23,00 zł Cena katalogowa: 23,00 zł
Płaca za pracę
Phelps Edmund S.
Cena Profit24: 40,13 zł Cena katalogowa: 49,00 zł
Jedyny podręcznik sprzedaży, jakiego potrzebujesz
Cena Profit24: 29,65 zł Cena katalogowa: 49,90 zł

Newsletter

Podaj e-mail aby otrzymywać informacje o nowościach i promocjach

Nowości działu językowego

Cambridge Little Steps 2 Flashcards
154,00 zł Cena katalogowa: 154,00 zł
Cambridge Little Steps 1 Flashcards
154,00 zł Cena katalogowa: 154,00 zł
1000 szwedzkich słówek Ilustrowany słownik szwedzko-polski polsko-szwedzki
Cena Profit24: 38,14 zł Cena katalogowa: 39,00 zł

Nowości działu ogólnego

Totentanz
GORZKA MIECZYSŁAW
Cena Profit24: 35,92 zł Cena katalogowa: 44,90 zł
Wszystkie nasze dni
Sońska Natalia
Cena Profit24: 27,29 zł Cena katalogowa: 39,90 zł
Historia seksualności Tom 4 Wyznania ciała
Cena Profit24: 56,92 zł Cena katalogowa: 69,00 zł

Profit24.pl

Profit24 – profesjonalna księgarnia naukowa w zasięgu ręki

Profit 24 to internetowa księgarnia naukowa, dostarczająca od ponad 18 lat szeroki wybór opracowań naukowych, podręczników akademickich i książek z różnorodnych dziedzin wiedzy. Dbamy o to, aby nasz asortyment spełniał wysokie wymagania specjalistów – lekarzy, prawników, pracowników naukowych, pracowników instytucji i studentów, poszukujących najlepszych opracowań akademickich.

W naszej księgarni znajdziesz znane i sprawdzone opracowania naukowe, najlepsze książki medyczne, trudno dostępne tytuły i nowości wydawnicze z różnych dziedzin nauk. Realizujemy zarówno duże zamówienia dla instytucji, jak i zamówienia dla klientów prywatnych. Posiadamy też specjalistyczne księgarnie stacjonarne w Łodzi i Warszawie.

Szeroka oferta książek i opracowań naukowych

Księgarnia Profit24 to miejsce dla profesjonalistów, poszukujących najlepszych opracowań naukowych z medycyny, prawa, ekonomii, finansów i dziedzin humanistycznych. Szeroka oferta cenionych na rynku wydawnictw naukowych pozwala na samodzielne skompletowanie własnej, profesjonalnej bazy wiedzy. Dzięki regularnej współpracy z bibliotekami, instytucjami i kancelariami prawnymi mamy aktualny wgląd we wciąż zmieniające się potrzeby naszych klientów. Znamy wartość dobrych, specjalistycznych książek. Od wielu lat współpracujemy z najlepszymi wydawnictwami tworząc ofertę, spełniającą precyzyjne, różnorodne potrzeby klientów.

 

Internetowa księgarnia medyczna

W naszym serwisie znajdą Państwo kompleksowe opracowania z zakresu prawa cywilnego, karnego, handlowego i gospodarczego - począwszy od kodeksów, a skończywszy na komentarzach.

Specjalizujemy się w dostarczaniu opracowań z najbardziej wymagających dziedzin wiedzy. Jedną z nich jest medycyna. Profit24 może pochwalić się najbogatszą na rynku ofertą książek medycznych – dla studentów, lekarzy i pracowników naukowych. Dział książek medycznych jest podzielony tematycznie według najważniejszych dziedzin medycyny. Celujemy w ofertę aktualną, dopasowaną szczególnie do potrzeb studentów medycyny, poszukujących szybkiego dostępu do najnowszych wydań podręczników akademickich. W skład naszego asortymentu wchodzi też klasyczna literatura medyczna a w razie zainteresowania – możemy sprowadzić dodruk wybranych wydań.

Obsługa na piątkę z plusem!

Nasza oferta wciąż się poszerza. Nauka to nie wszystko! Oprócz opracowań, w księgarni Profit24 znajdziesz też nowości literatury pięknej, beletrystykę, poradniki, atlasy, audiobooki i płyty CD.

Potrzebujesz najnowszych wydań opracowań naukowych? Szukasz najszybszej metody zamówienia podręcznika akademickiego? Skontaktuj się z nami, a zamówimy dla Ciebie dowolne opracowanie i dostarczymy je tak szybko, jak to możliwe.